BluePink BluePink
XHost
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

Home focsani odobesti odobesti burca odobesti burca astazi marasesti-panciu amintiri
odobesti burca astazi
    La trei decenii dupa ce linia a fost definitiv inchisa exista inca in teren marturii ale existentei liniei inguste. Lucrarile agricole din zonele pe care linia le strabatea, dezvoltarea satelor si nu in ultimul rand recuperarea materialului metalic marunt ramas inca ingropat in fostul rambleu al liniei, va duce in final la disparitia completa si a ultimelor urme din vechea linie. Fotografului si pasionatului de istorie feroviara ii revine obligatia de a strabate la pas vechiul traseu si de a incerca sa pastreze pe pelicula fiecare element care a rezistat celor 3 decenii de degradare si nepasare.

Podet linie ingusta Odbobesti Burca


    Urmele trecerii de nivel cu drumul judetean 205B (Odobesti-Gagesti).


traseul liniei Odobesti Burca paralel cu drumul 2D Focsani-Lepsa


    Traseul liniei, paralel cu drumul 2D Focsani-Lepsa. In dreptul locului numit "kilometrul 25", intre drumul judetean si albia Putnei fostul terasament este perfect vizibil si astazi. In zona exista 2 podete ale fostului drum de fier.


traseul liniei Odobesti Burca, podet ale fostului drum de fier

traseul liniei Odobesti Burca, podet ale fostului drum de fier


    Terasamentul liniei, la 30 de ani de la inchidere. Vegetatia nu a acoperit urma "drumului de fier". In iarba sunt ingropate traversele, niciodata scoase, si material marunt de cale.













    Inainte de a ajunge in fosta gara Burca, din care mai exista astazi cladirea garii si fosta remiza de locomotive, traseul urca o rampa accentuata. Un ultim podet peste o ulita, apoi incinta garii, ramasa pana astazi neschimbata. Fosta cladire a remizei este astazi un gater particular. In fata garei Burca se afla si ultima borna kilometrica CFR a liniei inguste. Nici aici traversele din lemn nu au fost scoase, crampoanele exista, acoperite de vegetatie si pamant.


crampoane








    Dintre locomotivele care au circulat candva intre Odobesti si Burca, exista astazi 764.414 expusa la depoul Tecuci, 764.392  la depoul Galati, 764.....in depoul Adjud si 764.205 in depoul Sibiu. In fotografiile de mai jos sunt doua reprezentatnte ale seriei CFR 764. Prima fotografie, datand din 1 noimebrie 2004 este a locomotivei 764.414 pastrata ca exponat static la depoul Tecuci. Locomotiva nu se afla intr-o stare foarte buna, insa este completa.


Locomotiva 764.414 la depoul Tecuci


    Intr-o stare mai buna este 764.392, care poate fi admirata in pozele lui Hans Oerlemans din 1973, fotografiata in februarie 2005 la intrarea in depoul Galati.


Locomotiva 764.392 la depoul Galati




Copyright © 2005 - 2009 - Catalin Pavel    All Rights Reserved.   Last Update: 10/10/2008
Webmaster: Catalin Pavel & Resita