bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.
la drum

Cateva imagini surprinse, ca si pe linia vinului odobestean, intr-o calatorie la pas pe linia Panciului. Pentru o mai buna orientare, am folosit de aceasta data nu o harta de epoca, ci o harta mult mai detaliata. Cotele terenului sunt usor de observat, precum si drumul sinuos pe care calea ferata il face pentru a recupera pe ultimii kilometrii diferenta de nivel fata de campia Siretului. In teren, am cautat urmele fostelor halte dupa indicativele kilometrice mentionate in vechile mersuri de tren. Harta folosita nu mai indica decat haltele Crucea de jos si Diocheti. Spre diferenta de drumul facut pe linia Focsani-Odobesti, de aceasta data am ales sa cobor de la Panciu pana in campia Marasestiului.

Marasesti-Panciu, harta de detaliu a zonei

A treia cladire a garii Panciu, construita intre 1941 si 1943, asa cum arata in aprilie 2007. Gara are geamurile sparte de”binevoitori” si usile blocate de scanduri, ca in fata unei mari primejdii. Cladirea garii a fost scoasa la vanzare in toamna lui 2006, intre-o decizie inconstienta de a lichida definitiv calea ferata de pe dealul Panciului. Pe fundal, Magura Odobestiului, martora tacuta a nepasarii noastre.

Cladirea garii, vedere dinspre oras in iulie 2004. Astazi cladirea este locuinta provizorie asteptand un nou stapan.

Macazul de intrare in statia Panciu. Din pacate cele trei macaze din capul X sunt singurele elemente ale caii ferate care au mai beneficiat de atentie, fiind proaspat vopsite. Lipsa semnalizarii la intrarea in statie, prin dezafectarea semnalelor si a cantonului din capul X, face ca intrarea automotorului in statie sa se faca cu pilotarea sefului de tren, care coboara, verifica pozitia macazelor si merge inaintea trenului. In 1904 linia avea 5 semnale mecanice manuale functionale...

Intrarea in statia Panciu in iulie 2004. Singura schimbare astazi e lipsa catargului de la semnalul de iesire, vizibil pe stanga caii, langa stalpii de telegraf.

Cantonul de la intrarea in statia Panciu dispare caramida cu caramida...

2007. telegraful a disparut

Dezafectarea semnalizarii la intrarea in statia Panciu a impus amplasarea semnalului: “este permisa circulatia cu cel mult 30km/h pe linie directa si 15 km/h pe linie abatuta”. Semnalul este amplsat la 400m de primul macaz de intrare. In imaginea de sus semnalul, asa cum apare el pe dreapta liniei la urcarea spre Panciu.

spre Dumbraveni

Datorita faptului ca linia trebuie sa castige repede in altitudine, primii kilometrii ai liniei, dupa iesirea din Panciu, au rampe dificile. Calea serpuieste printre sate si traverseaza drumul local Panciu-Haret in trei locuri in mai putin de 2 kilometrii. Prima trecere la nivel este la km16 al liniei acolo unde exista un canton interesant si suportii barierelor manuale. De aici linia paraseste Panciul si intra in localitatea Dumbraveni. Dupa ce trece drumul judetean si dupa o linie dreapta de doar 100m, linia coteste iarazi, de aceasta data spre stanga (imaginea de jos) pentru a inconjura satul Dumitresti.

Curba are 180m raza si aflata intr-o rampa de 17mm/m. Curba ocoleste prin satul Dumbrava. Jos, iesirea din curba linia indreptandu-se spre o noua intalnire cu drumul spre Haret si halta Diocheti.

linia in localitatea Dumbraveni
iesirea spre Diocheti
la a doua trecere peste  drumul Panciu-Haret, vedere spre Diocheti

Imaginea de mai sus este luata imediat dupa parasirea satului Dumbrava, linia traversand a doua oara drumul judetean Panciu-Haret. Copacii din planul doi ascund halta Diocheti, la care se ajunge dupa o curba spre dreapta.

in capatul liniei drepte, o alta curba,de data aceasta spre dreapta si cu raza de 250m ne duce in singura halta existenta : Diocheti. Ramificatiile si liniile de garare au disparut, astazi nemaiexistand decat directa.

iesirea din Diocheti spre Panciu

Halta Diocheti este singura ramasa pe traseul liniei. Celelalte, dezafectate in ultimii ani au fost furate caramida dupa caramida. Halta pare stinghera marginita de o ferma, o magazie de marfa cu un desen unic si cativa tei. De aici, dupa o curba la dreapta, linia coboara in campie din nou traversand a treia oara dumul Panciu-Haret. De aceasta data se va indeparta de drumul prafuit, mergand spre sud pe coasta dealului pentru a pierde din altitudine si a ajunge in campie, acolo unde se afla candva halta Crucea de Jos.

a treia intersectie cu drumul Panciu-Haret. In fotografia de sus, linia coborand de la Diocheti, jos, linia, dupa traversarea drumului, coborand, de aceasta data mult mai usor catre fostele halte Razoare si Crucea de Jos. 

intre Diocheti si Crucea de Jos
ultima rampa inainte de a intra in fosta halta Crucea de Jos

Am ajuns in campia Siretului. In fotografia de sus o privire spre locul de unde venim. Suntem acum in halta Crucea de Jos. Nu se mai zaresc decat urmele celor 3 linii pe care linia le-a avut, marca de siguranta a macazului care facea legatura dintre linie si ramificatia din balastiera Susitei, truchirile taiate ale copacilor care ofereau umbra micii halte si cateva urme din telegraful liniei. Borna arata kilometrul 8 de la Marasesti, deci 10 de la Panciu. O movila de caramizi e tot ce a mai ramas din cladirea haltei. Distrugerea acestei cladiri nu este explicabila, cu atat mai putin cu cat oamenii veniti la munca vara, ar fi gasit aici singurul adopost in calea arsitei sau a ploii. Distrugerea acesteia se inscrie in nebunia distrugerii fara logica a orice nu mai apartine aparent cuiva. Doar grupul sanitar a mai rezistat, probabil datorita unei constructii mai solide.

tot ce a mai ramas din halta Crucea de Jos...candva halta avea 3 linii, cladirea statiei fiind pazita de copacii care atenuau  caldura campiei. Astazi....nimic.

Jos, o imagine surprinsa din fata ruinei care imi arata unde era halta Crucea de Jos, spre Marasesti. Curba la stanga ne duce spre linia dreapta de aproximativ 6 kilometrii care aduce trenul in fata garii Marasesti.

vedere din Crucea de Jos catre Marasesti
ramificatia Crucea de Jos- albia Susitei. Linia a fost complet demontata la sfarsitul lui 2007.
in campia Marasestiului. Dupa curba la dreapta se afla halta Crucea de Jos

In imaginea de sus, aceiasi curba insa vazuta de la km 6+8 spre Panciu. Am ajuns pe ultimele terase care ne duc in campie. Aici, a existat candva halta Viile Putnei (km 6+800). Astazi locul este flancat de cateva foste ferme. In imaginea de sus o ultima privire spre Magura Odobestiului si spre locul unde a existat halta Crucea de Jos. In imaginea de jos, drumul care ne va duce peste terasele ce coboara in albia Siretului.

km 6+5 al liniei, vedere spre Marasesti

Odata cu constructia canalului Siret si pe aceasta linie urnmau sa fie facute o serie de modificari. Astfel, vechiul racord prin capul Y al statiei Marasesti trebuia inlocuit cu noul racord care ar fi ocolit Mausoleul invers fata de cum o face in prezent si ar fi traversat pe un pod canalul Siret, apoi ar fi trecut peste DN2 si ar fi ajuns in Marasesti prin capul X. Podul peste canalul Siret s-a contruit, la fel si terasamentele de acces. Canalul insa nu a fost terminat niciodata. In imaginea de jos se poate vedea locul unde racordul nou ar fi trebuit sa se lege cu vechea linie. Se poate observa si noul terasament care inconjura mausoleul prin sud.

Ajunsa in spatele mausoleului, linia vireaza nord ajungand paralel cu calea ferata Marasesti-Suceava. Coborand pe o panta de 13, linia trece prin fata prevestitorului de intrare in Marasesti. In stanga imaginii de jos se vad trenurile oprite in statia Marasesti, acolo unde linia se sfarseste. Suntem de asemenea avertizati ca vom intra pe o linie electrificata. Tablele de avertizare sunt la mai mult de 2 km de primul stalp de catenara.

Semnalul prevestitor al statiei Marasesti se afla langa borna ce indica km2+1. In stanga este fosta vie Negroponte, care a apartinut bogatului proprietar. Acesta si-a pus amprenta asupra dezvoltarii zonei si a contribuit prin bani si prin donarea terenului la constructia mausoleului care astazi strajuieste campia Marasestiului.

rambleul prin care linia coboara la altitudinea de 57m, pentru a face legatura cu magistrala 500

Linia sfarseste in batrana gara a Marasestiului. Aspectul trist al statiei din mijlocul campiei Siretului si monotonia peisajului de aici te fac sa intuiesti greu cat de interesant e drumul de doar 18 km pana la micul targ dintre vii. Aici e un alt capat de drum...

toate elementele prezentului site sunt protejate prin drept de copy-right catalin pavel

[Home] [Focsani-Odobesti] [Odobesti-Burca] [Marasesti-Panciu] [inceputul] [traficul liniei] [semnalizarea liniei] [la drum] [amintiri]